ZIMSKA ŠKOLA 2021
 
26. ZIMSKA ŠKOLA INFORMATIKE
 
od 11. do 16. siječnja 2021.
 
NATJEČAJ
 
za besplatno sudjelovanje na Zimskoj školi informatike
 
Zimska škola informatike dugogodišnji je program Hrvatskog saveza informatičara kojim se želi dodatno obrazovati mlade, nadarene informatičare osnovnih i srednjih škola iz cijele države, od početnih do naprednih, osposobiti nastavnike svih struka kako bi lakše uveli informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavu, te nastavnicima informatike dati priliku za usvajanje novih informatičkih znanja.
 
Stoga pozivamo sve mlade i darovite informatičare osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske i članove udruga i klubova Hrvatskog saveza informatičara, koji su na informatičkim natjecanjima na nacionalnoj razini u 2020. godini postigli zapažene rezultate, da se prijave na natječaj Hrvatskog saveza informatičara za besplatno sudjelovanje na 26. zimskoj školi informatike.
 
Na Zimsku će školu biti pozvani učenici osnovnih i srednjih škola koje će, temeljem pristiglih prijava, izabrati Izvršni odbor Hrvatskog saveza informatičara, a broj pozvanih učenika ovisit će o organizacijskim, tehničkim i financijskim mogućnostima organizatora.
 
26. zimska škola informatike, koju organizira Hrvatski savez informatičara, a pod pokroviteljstvom Hrvatske zajednice tehničke kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, održat će se od 11. do 16. siječnja 2021. (online).
 
Ukoliko ste zainteresirani za sudjelovanje na Zimskoj školi molimo vas da ispunite Prijavnicu, najkasnije do ponedjeljka 28. prosinca 2020. godine. Rezultati natječaja bit će objavljeni na web stranicama HSIN-a u srijedu 30. prosinca četvrtak 31. prosinca 2020. godine, a odabrani će učenici o svim detaljima vezanim za Zimsku školu biti obaviješteni pismenim putem.
 
Sudionici će prema svojim željama moći sudjelovati u nekim od ponuđenih radionica na kojima će se prvenstveno poučavati algoritmi i programski jezici (Logo, Python, C++/STL) te neke dodatne teme (Rust, Godot, CoSpace, ...):
Logo – napredni
Opis radionice:
Polaznici radionice će kroz rješavanje zadataka s natjecanja upoznavati i primjenjivati naprednije mogućnosti programskog jezika LOGO. Razina znanja i zahtjevnost povećavat će se tijekom radionice. Naglasak radionice bit će na osmišljavanju i rješavanju zadataka s viših razina natjecanja.
Predznanje:
Nužno je dobro poznavanje programskog jezika LOGO.
Ciljna skupina:
Učenici osnovnih škola.
Python
Opis radionice:
Polaznici radionice učit će programirati u programskom jeziku Python. Usporedno će se rješavati zadaci s natjecanja te će se ustvari polaznici radionice pripremati za natjecanja. Učit će se algoritmi koji se pojavljuju na natjecanjima u osnovnoj školi, polaznici će osmišljavati rješenja za zadatke s osnovnoškolskih natjecanja te se pripremati za ista. Razina znanja i zahtjevnost radionice postepeno će se povećavati tijekom vremena. Naglasak radionice bit će na primjeni programskog jezika Python u osmišljavanju i rješavanju natjecateljskih zadataka.
Predznanje:
Poželjno je znanje osnova programiranja, ali nije nužno.
Ciljna skupina:
Učenici osnovnih škola.
C++
Opis radionice:
Polaznici radionice učit će programski jezik C++. Ubrzanim tempom polaznici će naučiti osnove jezika te se posvetiti složenijim naredbama i mogućnostima, uz paralelno učenje STL-a. Naglasak radionice biti će na programskom jeziku C++, njegovim svojstvima te primjenama u konkretnim situacijama.
Predznanje:
Poželjno je dobro poznavanje nekog programskog jezika.
Ciljna skupina:
Svi učenici srednjih škola te oni učenici osnovnih škola koji dobro poznaju neki programski jezik i imaju natjecateljskog iskustva.
Algoritmi
Opis radionice:
Polaznici ove radionice učit će osnovne i napredne algoritme, rješavati teže zadatke s natjecanja, simulirati tijek natjecanja te učiti kako se natjecati. Polaznici će odlukom voditelja biti podijeljeni u nekoliko radionica ovisno o predznanju i dosadašnjim rezultatima.
Predznanje:
Nužno je dobro poznavanje nekog od programskih jezika (Python, C++).
Ciljna skupina:
Učenici osnovnih i srednjih škola koji dobro poznaju neki od programskih jezika te imaju natjecateljskog iskustva.
Rust
Opis radionice:
Rust je relativno mlad programski jezik sličan C++. Kombinira brzinu i kontrolu low-level programskih jezika sa sigurnošću i dobrim alatima high-level jezika. Rust je lako pisati, čitati i debuggirati, a i brz je. Trenutno je među 20 top jezika koje koriste programeri.
Predznanje:
Nužno je dobro poznavanje programskog jezika C++.
Ciljna skupina:
Učenici srednjih i osnovnih škola koja dobro poznaju programski jezik C++.
Godot
Opis radionice:
Polaznici radionice će naučiti kako izrađivati igrice na jednostavan način s programskim jezikom sličnom Pythonu i s velikim mogućnostima.
Predznanje:
Poželjno je poznavanje nekog od programskih jezika.
Ciljna skupina:
Učenici osnovnih i srednjih škola koji žele naučiti osnove izrade igrica.
CoSpace
Opis radionice:
Upoznajte simulacijski program za upravljanje virtualnim robotima.
Predznanje:
Nije potrebno predznanje.
Ciljna skupina:
Učenici osnovnih i srednjih škola.
 
Osim navedenih radionica za sve će sudionike biti organizirana i zanimljiva predavanja, te drugi sadržaji, a radionice će voditi stručni suradnici HSIN-a, uspješni mladi informatičari i nosioci olimpijskih informatičkih medalja.
 
U Zagrebu, 16. prosinca 2020. Za Hrvatski savez informatičara:
Krešimir Malnar, tajnik